dag 11 - Reisverslag uit Hocking, Australië van Rob&Yvonne Dijk - WaarBenJij.nu dag 11 - Reisverslag uit Hocking, Australië van Rob&Yvonne Dijk - WaarBenJij.nu

dag 11

Blijf op de hoogte en volg Rob&Yvonne

02 Februari 2016 | Australië, Hocking

We zijn naar New Norcia geweest een dagje cultuur snuiven.Dit is het eenigste Australische monikken stad.Dit even ter informatie.we reden rond een uur of negen weg .Door het gezellig met elkaar kletsen hadden we een afslag gemist. We kwamen op een weg terecht ongeveer 9 k.m. Lang geasfalteerd en opeens hield het op alleen maar zand . Hoe kun je het verzinnen maar het bestaat toch echt nog anno 2016 . Als je ook om je heen keek je zag ook bijna geen huizen meer;alleen af en toe wat door moest gaan als huis een rommelig geheel met een paar roestige auto,s en wat rommelige hekken waarbij je het iedee kreeg als je daar het terein op zou komen dat eerst een bloedhond je zou begroeten en daarna de eigenaar met een hagelgeweer je van zijn erf zou schieten. Echt van die hilbillies. We zagen er een paar exemplaren op een tractor zitten, wat volgens mij allemaal inteeld was. Toch weer de juste weg gevonden . Tegen een uur of 12 aan gekomen op de bestemming.Prachtig gewoon Je moet het je voorstellen dat het een klein dorpje is waar de monikken zich in 1847 gevestigd hebben en daar de plaatselijke bevolking, destijds de aboriginals beschaving bij gebracht wat wij blanken belangrijk vonden.de nonnen waren er voor de vrouwen de monniken voor de mannen en de jongens . Dit hele ritueel heeft tot de jaren 50 vorige eeuw geduurd. Daarna kwamen de studenten. Nu leven er nog constant 12 monikken.Ze leven van de inkomsten van de benzinepomp, schapen, olijven, colleges die daar nog gegeven worden, rondleidingen de giftshop, en hotel.er heeft nog een monnik voor ons piano gespeeld, dit was wel geinig maar had niet gehoeven voor ons. Thuis hebben we in de avond nog zitten kaarten.