dag 14 - Reisverslag uit Hocking, Australië van Rob&Yvonne Dijk - WaarBenJij.nu dag 14 - Reisverslag uit Hocking, Australië van Rob&Yvonne Dijk - WaarBenJij.nu

dag 14

Blijf op de hoogte en volg Rob&Yvonne

05 Februari 2016 | Australië, Hocking

Vanochtend zijn we naar Rottnest eiland gevaren.Rond de klok van half 11 hadden we ons bij de boot van henk en froukje verzameld en de trossen van de kade afgehaald en richting het eiland gevaren. Heerlijk zo de oceaan te zien en de wind in je haren en de zon op je huid voelen branden.Na ongeveer 45 minuten kwamen wij op het eiland aan.Daar werden wij begroet door een nieuwsgierige pelikaan.[wel even leuk om te vertellen hoe het eiland aan zijn naam komt rottnes betekend ratten. Het eiland werd ontdekt door willem de vlaming in 1696. Hij noemde het eiland rattennest omdat de beesten die daar rond liepen op ratten leken.De naam van de beesten die daar rond huppelden heetten quokka dit voor de geintresseerden onder ons] Na dat de pelikaan het genoeg vond om te poseeren zijn we van de boot af gegaan en 100 meter verdeop lag een beachpub.Het eiland heeft maar 114 inwoners en de rest komt er alleen maar toerisme .ongeveer vergelijkbaar met vlieland bij ons.Na lekker te hebben gedronken en gegeten[grote granallen]zijn we weer op de boot gestapt en langzaam richting richting huis gevaren. Op de boot hebben we nog een klein feestje gebouwen klein beetje gedanst en een klein beetje gedronken ect ect. Kortom het was een heerlijke gezellige dag.